Truckracing Team Sweden KB

Truckracing Team Sweden KB

070-533 89... Visa nummer
Hyltran
719 91 VINTROSA

Om oss

Välkommen till Truck Racing Team Sweden Karlskoga!

Bildgalleri

  • Truckracing Team Sweden KB
    Truckracing Team Sweden KB
  • Truckracing Team Sweden KB
    Truckracing Team Sweden KB
  • Truckracing Team Sweden KB
    Truckracing Team Sweden KB
  • Truckracing Team Sweden KB
    Truckracing Team Sweden KB
  • Truckracing Team Sweden KB
    Truckracing Team Sweden KB

Om verksamheten

Förare är Mikael ”Micke” Johansson född -74. Mikael är sambo och har två barn. Han bor i Fjugesta några mil från Örebro och arbetar i familjeföretaget i Karlskoga. Han började sin karriär på folkracebanorna i Mellansverige och fortsatte sedan med rally, där det bl.a. blev ett JSM-guld 1997.

Micke debuterade i tävlingssammanhang på Nürnburgring 1999 med en Scania T-143. Där placerade han sig på en sjundeplats i Race Truck-klassen. Nästa tävling körde han i Zolder samma år och där blev det en sjätte placering. Sedan dess har tävlandet legat på is till år (2005). Mer om detta kan läsas längre fram på vår hemsida.

Teamchefen heter Lars-Erik Johansson. Lars-Erik är egen företagare i lackeringsbranschen. Det var han som startade det här teamet. Efter att han lagt sin egen rallykarriär på hyllan så kom tävlingssuget tillbaka, om än i lite större format.

1994 övertog Lars-Erik Roffe Björks Scania 142 -85:a och testade den i befintligt skick i Mantorp. 1995 kom Roffe Björks andra bil in i bilden, en Scania T-143 -89 som byggdes om för det årets gällande reglemente. Lars-Erik körde två tävlingar i Alastaro Finland med den innan han placerade sonen Mikael i förarstolen.

Övriga inblandade i teamet är Åke Pålerud som hjälper till med att transportera racetrucken med trailerdragare och ägarinnan Gunhild Johansson som ser till lite av varje, bl.a. mathållningen, flygbiljetter samt det adriminskativa arbetet som behövs för att allt ska fungera.

I dag har teamet tillsammans med Arver Lastbil i Karlskoga byggt om T-124an med bättre väghållning, byggt om kylsystemet för optimal kylning, separerat intercoolern och vattenkylaren för att inte den ena ska värma den andra och tillsatt vattenkylning på dessa,i övrigt är bilen utrustad med skivor runt om, mittplacerad motor på 13 L och utrustad med variabel turbo. GRS 900-växellåda med 18 % överväxel samt en bakaxel som har utväxling 3:08.

omdömen

Innehållet nedan är skapat av våra användare
Hämtar...