Lazzo DM Byrå

Lazzo DM Byrå

031-795 90... Visa nummer
Kungsportsavenyen 21
411 36 GÖTEBORG

Följ oss på sociala nätverk

Om oss

En fullservicebyrå inom marknadsföring. Vi hjälper företag som vill växa att hitta nya kunder och utveckla de befintliga.

Lazzo DM Byrå

ör över femton år sedan fångade vi vår första kund. Och fler har det blivit inom såväl B2B och B2C. Här har vi gott om kundcase att berätta om. Vi har även kunskap om hur du kan utveckla dina befintliga kunder. Vi följer upp, utvecklar din marknadskommunikation och mäter på flera nivåer. Vi gillar reklam som funkar ända ner på ”sista raden”.

Lazzo DM Byrå är i grunden en fullservice reklambyrå. Men har därutöver kompetens inom strategisk kundutveckling och CRM. Vår vision är att skapa reklam- och kommunikationsinsatser som ger mätbar affärsnytta och effekt för våra uppdragsgivare.

DM betyder direktmarknadsföring

DM förväxlas ibland med direktreklam (DR). DR är ett av många effektiva verktyg när man tillämpar DM som metod. Andra verktyg är till exempel e-post, banners, bilagor och annonser. De flesta media kan tillämpas som DM. Gemensamt för dem alla är att de syftar till att få en mätbar respons. DM utvecklar ständigt din marknadsföring och ökar din försäljning. Responsen sker direkt och det kräver en direkt handling i kundens direkta intresse!

De företag och personer som har förmågan att låta varumärkesbyggande medier samverka med direktmarknadsföring och lokala aktiviteter belönas snabbt med ökad lönsamhet och högre avkastning på marknadsföringsbudgeten. Direktmarknadsföringen är stark för att den möter individen. Reklamen är så nära kundens behov och förutsättningar som den kunskap man har om kunden eller målgruppen. Det gäller alltså att ha väl uppdaterade kunduppgifter för att lyckas med DM-kampanj.

Kreativ kommunikation

l kommunikation sker på mottagarens villkor. Ett väl tillämpat uttryck inom reklambyråvärlden.

– Hur är då mottagarens villkor? Det grundläggande är relevansen. Mottagaren ska uppleva att budskapet eller erbjudandet träffar rätt. Att det är anpassat till just mig. Rätt målgrupp, budskap, timing och form ger oss grunden till kommunikation som funkar.

Insikten till vilka budskap som passar vem får vi genom att lära oss mer om målgruppen. Det kan göras på flera sätt.

• Kvalitativt eller kvantitativt
• Kunddatabasen
• Personliga enkäter
• Djupintervjuer ger oss ökad insikt om mottagaren.

Baserat på denna kunskap kan vi skapa kreativ kommunikation som funkar.

Mätbarhet

”Hälften av de pengar jag spenderar på reklam är bortkastade. Problemet är att jag inte vet vilken hälft” Citat från ”John Wanamaker” (1838–1922).

Ett citat som väl beskriver motivet till att mäta. Genom systematisk uppföljning och uppföljning av dina insatser kan du utvärdera vad som funkar och inte funkar.

Exempel på mätpunkter:

• Andel som
◦ Observerat
◦ Läst
◦ Responderat
◦ Köpt

• Return of investment (ROI)

Hur många nya kontakter genererade kampanjen och hur många konverterade till nya köp. ROI ger dig ett värde på hur snabbt din reklaminvestering återbetalar sig. Antag att du investerar 500 000 kr i reklaminsats. Du får 500 nya kunder. Varje kund handlar i snitt för 2 000 kr per år. Då blir ROI 6 månader. D.v.s reklaminvesteringen är återbetald på sex månader.

• CLV(inköp över tid)

Har du koll på hur länge dina kunder stannar och hur mycket de köper för varje år. Vet du det kan du räkna fram CLV (Customer livetime value). Dvs kunden beräknade livstidsintäkt. Ett bra styrmedel för budgetering och målstyrning.

Har du inte dessa nyckeltal? Lazzo hjälper dig gärna att ta fram dina värden.

omdömen

Innehållet nedan är skapat av våra användare
Hämtar...